2012. november 18., vasárnap

Karácsonyi kopogtató felújítás

  Kedves szüleim megkértek, ha már ennyire nyakig benne vagyok a koszorúzásban, akkor nekik is készítsek, mert hamarosan vendégek jönnek... Pár hete adták oda ezt a szabályos rattan koszorút, ami teli volt aggatva műfenyő darabokkal meg a szokásos kínai aranyszínű műangyallal. A koszorú ráadásul barna volt, és fényesre volt lelakkozva. Úgyhogy egyből neki estem és fehér akrilfestékkel lefestettem, így jó matt lett.
Apum vágott a kertben taxus ágakat hozzá, ami örökzöld, és nem hullajtja a leveleit, nálunk ez van otthon, amit hasznosítani tudok, és nem kell megvenni egy nagy darab ágat hozzá.
Érdemes szép legyezős ágakat választani, formásakat, tisztákat...
Most éppen nem készítettem lépésről-lépésre fotókat, csak leírok egy pár instrukciót nektek, hátha megkezdődik nálatok is a felújítósdi.
Találtam ilyen rattan gömböket, ezeket is akrillal festettem le, és hármat raktam egy csomóba alulra.
Talán látszik is, hogy alul van a koszorú súlypontja, alul nehezebbnek hat.
Természetesen először az ágakat ragasztottam fel ragasztópisztollyal, az erezetük mentén. Utána rátettem a gömböket, és onnan építkeztem kifelé. Egyébként szerintem egy kicsit nehézkes is lett az alja. Sajnos már nincs hozzáillő szalagom, akkor még lent a termések mögött lehetne egy kicsit meghosszabbítani, és akkor lehet, hogy harmonikusabb lenne... Így egy kissé bumfordi lett... :D
  A fenyőcske nyírfából van kivágva, ezt festettem le egy vacak puha esettel sötétbarnára, és fehér akril pötyiket tettem rá, miután megszáradt. Egyébként nyugodtan ki lehet vágni ilyen formákat a háztartásban fellelhető éppen kidobandó karton dobozokból. Úgy még recicling is... :)) Bár apum azt kérdezte kételkedve, hogy a fehér ajtón, hogy fog kinézni a fehér koszorú...?! Szerintem jól, mivel az ajtó meglehetősen homogén, ezek a részletek a koszorún, meg elég anyagszerűek, meg strukturálisak.
A minap olvastam egy cikkben, hogy körömlakkal és temperával festettek terméseket, én elborzadtam ezen. Ezek az anyagok nem erre a célra valók. A hobbi boltban, van kis adag akril festék, nem kell megvenned egy egész üveggel sem, arra meg jó, hogy felújítsd a koszorúdat, már ha ezzel a technikával szeretnéd...
 És nem kel mindenhez érteni, ha valaki szép karácsonyi verset tud írni, és nincs kézügyessége, akkor inkább írjon verset... Apum botfülű...sose fog tudni szépen énekelni... :D


Itt egy másik kis koszorúcska, ez is az egyik ajtóra megy.
A természetes anyag tele volt aggatva egy kiló művacakkal. Nagy hadakozás árán sikerült eltávolítani a ragacsos borzadmányt. természetesen, ahol ragacs maradt, alul, azt szépen eltüntettem a felrakott elemekkel.
Átlósan egy aranyra festett ágköteget fektettem. Ez volt itton, az egyik dobozomban dobálódott. Ez lesz az üstökös csóvája, amin felszikráznak alul a nyír csillagok...
A kis tobozok, ott alul hárman a telkünkről származnak a törpefenyőről. Amikor elszáradnak leszedem őket a fáról, és elteszem ilyenkor karácsonyra, hogy legyen mivel díszíteni. Nagyon cuki kis rózsatobozok. Ezeket is akrillal pamacsoltam be, a vacak puhaszálú ecsetemmel. És pár kis piros termést tettem rá, hogy legyen rajta egy kis szín.

Fotók és koszorúk by Lolli

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...