2012. március 23., péntek

A tövises iglice

Az egyik növényekkel kapcsolatos emlékem ehhez a mezei gazhoz tartozik.
Nem voltam az a kimagaslóan jó tanuló, de mindig érdekeltek a fák, a növények, az erdő és a természet.
A szüleimtől rengeteg könyvet kaptam ennek felfedezésére. Búvárzsebkönyveket, Gerard Durell legszuperebb könyvét az amatőr természetbúvárt, amiből még filmsorozat is készült.
A gimiben biológia verseny volt, amire jelentkezett is egy tehetséges jó tanuló osztálytársam.
Viszont a versenyen leszerepelt.
Dühösen elkeseredve ült le mellém a padba, felütötte az iskolai növényhatározót és rábökött az orrom előtt:
-Nem sikerült! Mert ezt a növényt nem ismertem!
-Ja...-nevettem. Hát ez a tövises iglice.
-Most olvastad el!
Dehogy is akkor olvastam el...
Épp a Kopasz-hegyet másztam Mindszentkálla felett, mikor a hegyoldalban megpillantottam ezt a növényt.
-Milyen szép virág!... és belemarkoltam.
-Áú! -Úgy megszúrta az ujjam, hogy azonnal el kellett engednem.
Ugyanis az ártatlan tündéri rózsaszín virágfürtök alatt hatalmas tüskék meredeznek.
Hát így ismerkedtem meg közelebbről a hegyoldalba és a növényhatározó segítségével a tövises iglicével.

Fotó: Hoboday Mária - Miskolci Gombász Egyesület

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...